پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: منطق مقاومت به‌عنوان یک پیامد توسعه انقلاب اسلامی و صدور انقلاب اسلامی در جهان راه پیداکرده است امروز کشورهای لبنان و یمن افتخار مقاومت هستند کشور عراق و سوریه در کنار ایران اسلامی جبهه مقاومت را همراهی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیّد عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام‌جمعه شهر اهواز شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهرماه در همایش علمی نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت که در سالن همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به جنگ های تحمیلی ایران در دوره های تاریخی مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: در جنگ‌های ایران و روسیه که فقط ایران با یک کشور سال‌ها مبارزه کرد و با کمال تأسف بخش هایی از کشور در دوره حکومت قاجار از خاک ایران جدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس ما تنها با یک کشور نمی‌جنگیدیم به تعبیر مقام معظم رهبری کل قدرت‌های عالم در مقابل ایران قرار گرفته بودند در سال ۶۷ رو درروی آمریکا در خلیج‌فارس جنگیدیم؛ دو ابرقدرت شرق و غرب در مقابل ایران اسلامی قرار گرفتند و همه قدرت‌های دیگر بعد از هشت سال دفاع مقدس نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی را بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه با آزادی خرمشهر امام خمینی(ره) ادبیات سیاسی را تغییر داد، ادامه داد: مقاومت به شیوه امام خمینی(ره) از اندیشه‌های ناب امام راحل است و منطق مقاومت یکی از پیام‌های انقلاب اسلامی است که در جهان صادر شد.

وی تفاوت مقاومت در دوران انقلاب اسلامی و ۲۰۰ سال قبل از آن را پیروی جامعه اسلامی از ولایت‌فقیه بیان کرد و افزود: امروز در منطقه با حضور جبهه مقاومت دشمن به هر نقطه‌ای که وارد شده مفتضحانه شکست خورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه رژیم غاصب اسرائیل به دنبال تصرف غزه بود که با عملیات طوفان الاقصی نقش‌های او بر هم‌ ریخت، خاطرنشان کرد: امروز سرزمین‌های اشغالی دیگر برای رژیم صهیونیستی امنیت ندارد، این رژیم با تمام تجهیزات نظامی که داشته است نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

وی تأکید کرد: میزان قدرت یک ملت، تجهیزات نظامی پیشرفته و اقتصادی نیست بلکه به قدرت خداوند در عالم و ائمه اطهار علیهم السلام است؛ در ۸ سال دفاع مقدس کل عالم در مقابل ما بودند، این تفکری که امام خمینی (ره) فرمودند ما انقلاب را صادر می‌کنیم معنای آن تجهیزات نظامی نبود بلکه تفکر ناب اندیشه مقاومت در برابر ظلم بود.

وی خاطرنشان کرد: منطق مقاومت به‌عنوان یک پیامد توسعه انقلاب اسلامی و صدور انقلاب اسلامی در جهان راه پیدا کرده است، امروز کشورهای لبنان و یمن افتخار مقاومت هستند، کشور عراق و سوریه در کنار ایران اسلامی جبهه مقاومت را همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha